tisdag 17 januari 2012

En sann historia om effektivitet

Denna upplevda historia skickade jag till HD, men förmodligen kommer man inte att gräva i den.
I stället återger jag den här:

Jag vill gärna berätta en liten sann historia som utmanar både mitt sinne för sunt förnuft och det absurda i tillvaron.

Jag brukar ta promenader utmed stranden på Råå. Efter nyårsnattens festligheter fanns det alla möjliga lämningar. Men nu skall det bli fint. Jag ser en bil på vägen med en lastvagn och en person som plockar upp allt skräp men bara på den ena sidan av vägen. Konstigt det ligger ju skräp på den andra sidan också. Är det glömska eller slarv? Jag blir nyfiken och går fram och frågar. Svar: Jag skall bara hålla den här sidan av vägen ren enligt avtal med kommunen. Jaha! Men den andra sidan då? Det är PEAB som skall sköta den.

Mycket riktigt nästa dag när jag tar min promenad, står PEAB:s bil på vägen. Jag tänkte fråga mannen om han visste något om denna dubbla entreprenad, som inte precis sparar tid och energi, men han talade hela tiden i telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar