tisdag 17 januari 2012

Nu hänger jag med

Har varit så nyfiken på de nya touch-telefonerna. (Borde hitta på ett svenskt namn, kanske nudda-telefoner). Köpte en billig till kampanjpris med Comviq contant. Vill absolut inte ha något abonnemang, som varje månad binder upp min ekonomi.
Avsikten med den nya mobilen var att lättare kunna skriva SMS. Första kvällen övade jag och klockan 0.30 skickade jag ett SMS till Arne. Förmodligen nuddade jag fel kommando. Klockan 7 på morgonen ringde det hos Arne. Han flög upp ur sängen alldeeles förskräckt och trodde att det hänt någonting, t ex mig. När han lyfte luren lästes mitt SMS upp för honom, vilket löd: God natt, älskling! Han svor, men sedan skrattade han gott - liksom jag. Det är väl en riktigt god historia om tanten, som skulle lära sig skicka SMS på sin nya telefon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar