måndag 19 mars 2012

Den blå soffan

Jag hade bestämt mig för att köpa en ny soffa. I två dagar körde vi runt till alla möbelaffärer i nordvästskåne. Olssons i Hasslarp, Europamöbler, Möbelkompaniet i Åstorp, Härliga hem, Ekeby möbelaffär, Mio och IKEA. Men ingenstans sa det klick. Antingen nådde inte mina fötter ned till golvet eller halvlåg jag i soffan. Dessutom var de flesta grå eller beiga. Nästan alla såg lika tråkiga ut, men jag kunde få vilken klädsel som helst, sa försäljaren. Jag fick se olika tygprover men den blå färgen som jag tänkt mig fanns inte. Projektet låg nere.
En lördag förmiddag fick vi för oss att besöka Erikshjälpens nya loppis i Helsingborg. Och där stod den blå soffan och väntade på mig. Vi provsatte den. Passade oss perfekt. Jag köpte den på stubben för 550 kronor. Den levererades på måndagen. Tyvärr ville mannarna inte ta med min gamla soffa, som nu degraderades till garaget i väntan på att vi skall hyra släp. Aldrig trodde jag att jag skulle köpa en soffa på loppis!

I fredags gjorde vi en utflykt till Klippan. På Yllefabriken köpte jag tre kuddar till min nya blå soffa, som jag gläds åt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar